مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 04:252018-09-23سياسي

رژه نظامی با لباس محلی


لباس اقوام مختلف ایران آنقدر جذابیت وتنوع فرم و رنگ دارد که وقتی در هر مراسمی دیده یا استفاده می شود، جلب توجه می کند؛ حتی زمانی که با آن مقابل هزاران دوربین رژه نظامی می روند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنچه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در رژه نظامی و گرامیداشت آغاز این هفته در میان رژه یگان پیاده نیروهای مسلح و ارتش مورد توجه قرار نگرفت، رژه یگان های بسیج عشایری اقوام ایرانی با لباس و آرایش محلی و در دست داشتن سلاح های نفری با صورت بندی مناسب و کلاسیک از مقابل جایگاه بود.

اقوام عرب خوزستان، کرد، سیستان و بلوچستان، لُرلرستان و چهار محال و بختیاری، بندرترکمن و چهار استان آذری زبان به ترتیب در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس با لباس اقوام رژه نظامی رفتند.

پوشاک اقوام عرب متداول ترین پوشاک عرب ها برای مردان لباس بلندی است که به ثوب یا دشداشه معروف است که بر تن می کنند و دستاری که بر سر می گذارند و به آن گتره می گویند.

دشداشه لباسی است یکسره و بلند تا مچ پا (بدون شلوار) و معمولا سفید رنگ است.

دشداشه را بیشتر قدیمی ها در روستا می پوشند و نسل جدید ترجیح می دهند با لباس امروزی در بین جوامع و سایر هموطنان حاضر شوند.

پوشاک کردها مردان کرد نیز پیراهنی یقه گرد و حجم دار به نام کِراس به تن می کنند و روی آن کت دگمه داری که شبیه اونیفورم های نظامی است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژه نظامی با لباس محلی

رژه نظامی با لباس محلی