مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 10:502018-09-22سياسي

از انتقاد به فرهنگ خودرومحوری تا ضرورت ترویج دوچرخه سواری از سوی مسوولان


در روز جهانی بدون خودرو، یک فعال حوزه محیط زیست ضمن اشاره به نقش پررنگ مقامات ایرانی در ترویج فرهنگ نفی خودرومحوری و رونق دوچرخه سواری،دستاوردهای کمپین سه نشبه های بدون خودرو را تشریح کرد.

- از انتقاد به فرهنگ خودرومحوری تا ضرورت ترویج دوچرخه سواری از سوی مسوولان در روز جهانی بدون خودرو، یک فعال حوزه محیط زیست ضمن اشاره به نقش پررنگ مقامات ایرانی در ترویج فرهنگ نفی خودرومحوری و رونق دوچرخه سواری،دستاوردهای کمپین سه نشبه های بدون خودرو را تشریح کرد.

محمد درویش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاریخچه روز جهانی بدون خودرو اظهار کرد: روز جهانی بدون خودرو از سال 1994 در دنیا شکل گرفت و حدود پنج سال به طور کج دار و مریز پیگیری شد تا اینکه از سال 1999 این کمپین با حمایت سازمان ملل به طور جدی در کشورهای مختلف دنیا جای خود را باز کرد.

در حال حاضر نیز هر ساله 1500 شهر دنیا مراسم روز جهانی بدون خودرو را برگزار می کنند و در هر سال به تعداد شهرهای حامی این روز افزوده می شود.

وی با تاکید بر تغییر نگرش مردم در عصر حاضر در مورد خودروی محوری تصریح کرد: بالغ بر 20 سال است که دنیا به این نتیجه رسیده است که خودرومحوری به عنوان مقوله ای که زمانی ارزش تلقی می شد، امروزه مضرات و خسارت های جدی برای کیفیت زندگی انسان ها به بار می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از انتقاد به فرهنگ خودرومحوری تا ضرورت ترویج دوچرخه سواری از سوی مسوولان

از انتقاد به فرهنگ خودرومحوری تا ضرورت ترویج دوچرخه سواری از سوی مسوولان