مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1397 ساعت 15:262018-09-21بين الملل

پارلمان کانادا «نسل کشی» مسلمانان در میانمار را به رسمیت شناخت


پارلمان کانادا با تصویب قطعنامه ای به اتفاق آراء، «نسل کشی» مسلمانان در میانمار را به رسمیت شناخت.

- پارلمان کانادا نسل کشی مسلمانان در میانمار را به رسمیت شناخت پارلمان کانادا با تصویب قطعنامه ای به اتفاق آراء، نسل کشی مسلمانان در میانمار را به رسمیت شناخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از فِرست پُست، پارلمان کانادا به اتفاق آراء قطعنامه ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن اقدامات نظامی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا نسل کشی به رسمیت شناخته می شود.

قانون گذاران کانادایی از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا با ارجاع این پرونده به دیوان بین المللی کیفری زمینه محاکمه مسببان و عوامل این نسل کشی را فراهم کند.

این درحالیست که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد پیشتر و در سالگرد وقوع جنایت علیه مسلمانان در میانمار با انتشار گزارشی اعلام کرده بود فرمانده کل ارتش میانمار به همراه 5 ژنرال وی به قصد نسل کشی مسلمانان در غرب این کشور مرتکب قتل و تجاوز گروهی شده اند.

شایان ذکر است، از 25 آگوست سال گذشته میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بوداییان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین واقع در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان کانادا «نسل کشی» مسلمانان در میانمار را به رسمیت شناخت

پارلمان کانادا «نسل کشی» مسلمانان در میانمار را به رسمیت شناخت