مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1397 ساعت 12:452018-09-21سياسي

عقلانیت در حرکت سیدالشهدا(ع)، اصلی که در جامعه مغفول مانده است


امام حسین(ع) جهل ستیز و عقل گرا بودند، امر به معروف و نهی از منکر برای سیدالشهداء(ع) وسیله ای جهت عقلانی کردن جامعه بود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منطقه زنجان، حجت الاسلام کاظم سرابی به مناسبت شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در مدرسه علمیه الزهراء(س) زنجان، اظهار کرد: اهل بیت(ع) به عنوان الگو و اسوه معرفی شده اند اما امام حسین(ع) در این بین از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

هرکسی در جایگاهی در بندگی قرار دارد در مکتب سیدالشهدا(ع) حضور یافته و سهم خود را نیز می ببرد.

وی افزود: در روایات دینی بر پررنگ کردن مجالس امام حسین(ع) تاکید شده است، بطوریکه سالانه شاهد پررنگ تر شدن این مجالس هستیم و پیاده روی اربعین یکی از مصادیق بارز عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایشان است که به شهرت جهانی رسیده است.

سرابی در ادامه با اشاره به اینکه چرا فضای عمومی جامعه حسین(ع) را دارد اما حسینی نیستیم؟ گفت: کشورهایی هستند که امام حسین(ع) را ندارند اما از نظر عملکردی از جامعه ما حسینی تر هستند، به طور مثال در این جوامع دروغ عملی بسیار ناپسند است.

این کارشناس دینی یارآورشد: وضعیت موجود با وضعیت مطلوب جامعه ما فاصله بسیاری دارد، تفکیک تاریخی یکی از مشکلات مهم در بحث شناخت امام حسین(ع) بشمار می رود که جامعه بدان مبتلا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقلانیت در حرکت سیدالشهدا(ع)، اصلی که در جامعه مغفول مانده است

عقلانیت در حرکت سیدالشهدا(ع)، اصلی که در جامعه مغفول مانده است