مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1397 ساعت 10:502018-09-21سياسي

شاهدان واقعه


«روزی که امام از مدینه حرکت کرد و خانواده اش را همراه برد، خیرخواهان! بر امام خرده گرفتند و از روی خیرخواهی از امام خواستند در این سفر سخت، - عکس تزیینی است روزی که امام از مدینه حرکت کرد و خانواده اش را همراه برد، خیرخواهان! بر امام خرده گرفتند و از روی خیرخواهی از امام خواستند در این سفر سخت، خانواده را همراه نداشته باشد.

امام بر این امر اصرار داشت، آن ها که این کار را مثبت می دیدند و مخالفت نمی کردند، شاید چنین تعبیر می کردند؛ امام وقتی با خانواده حرکت می کند، یک پیام دارد و آن این است که او قصد جنگ و قتال ندارد، سفر او اعتراضی و ارشادی است و برای امر به معروف و احیای دین جدش و اعلام نارضایتی از خلیفه ای چون یزید قیام کرده است.

این تفکر که چرا حضرت خانواده اش را همراه دارد در بین علاقمندان به حضرت بیشتر بود، آن ها در مراحل مختلف سفر از امام می خواستند خانواده و زن و بچه را همراه خود نداشته باشد.

امام با ایمان و هدفمند تصمیم خود را عملی کرد.

حتی هنگام حرکت از مکه، مجددا با تاکید بیشتری به حضرت اعتراض کردند که خانواده اش را به همراه نبرد و امام بدون توجه به نظر خیرخواهان، از روز اولی که از کنار حرم جدش رسول الله (ص) با هدف مشخص، علنی و رسمی حرکت کرد، خانواده اش را همراه داشت و به نظر خیرخواهان توجه نفرمود، نه اینکه اهل مشورت ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهدان واقعه

شاهدان واقعه