مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 شهریور 1397 ساعت 09:252018-09-21پزشكي

طراحی داروهای جدید با استفاده از رایانه و علم بیوانفورماتیک


عضو هیات علمی گروه شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی ارتباط بین داده ‎ها و ساختارهای زیستی و مولکولی در رشته بیوانفورماتیک امکان طراحی داروهای جدید را فراهم می کند.

- عضو هیات علمی گروه شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد طراحی داروهای جدید با استفاده از رایانه و علم بیوانفورماتیک عضو هیات علمی گروه شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی ارتباط بین داده ‎ها و ساختارهای زیستی و مولکولی در رشته بیوانفورماتیک امکان طراحی داروهای جدید را فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا صابری اظهار کرد: رشته بیوانفورماتیک یکی از رشته های نوین و میان رشته ای در حوزه فناوری های زیستی است که به مطالعه مولکول های زیستی و اطلاعات وابسته به آن پرداخته و از بررسی ارتباط بین داده ها و ساختارهای زیستی و مولکول هایی که با آنها برهم کنش دارند، مکانیسم این برهم کنش ها و تغییر ساختارها و غیره را به دست آورده و از این راه امکان طراحی داروهای جدید، پیش بینی عوارض دارویی، امکان ساخت مولکول های کوچک و بزرگ و غیر.

را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: وجود چنین اطلاعاتی کمک شایانی به محققان رشته های داروسازی، بیوتکنولوژی، ژنتیک، ایمونولوژی، بیوشیمی و سایر رشته های وابسته می کند و در حال حاضر آزمایشگاه شیمی دارویی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی داروهای جدید با استفاده از رایانه و علم بیوانفورماتیک

طراحی داروهای جدید با استفاده از رایانه و علم بیوانفورماتیک