مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 شهریور 1397 ساعت 08:402018-09-20فناوري

ارتباط اعتیاد کاربران به اینترنت و بی خوابی


به تازگی دانشمندان دریافته اند که تعداد ساعات استفاده کاربران از گوشی هوشمند و رایانه ارتباط مستقیمی با مشکلات خواب و بی خوابی آن ها دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت the star، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت شبکه های اجتماعی و افزایش قابلیت اپلیکیشن و پیام رسان های مختلف، افراد بسیاری به استفاده بیش از حد از اینترنت و فضای مجازی اعتیاد پیدا کرده اند، به گونه ای که در یک نظرسنجی گسترده، آن ها چندان محو استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی می شوند که در بسیاری از موارد مهم ترین کارهایشان نظیر صرف وعده های غذایی را فراموش کرده و با مشکلاتی نظیر بی خوابی و کم خوابی مواجه می شوند.

حالا به تازگی دانشمندان با انتشار یک مقاله علمی در مجله اروپایی رفتار سازمانی و اقتصادی اعلام کرده اند میزان خواب کاربرانی که به اینترنت اعتیاد دارند، به طور متوسط تقریبا 25 دقیقه کمتر از افرادی است که کمتر از اینترنت، گوشی هوشمند و رایانه استفاده می کنند.

علت این بی خوابی، تماشای طولانی مدت و زل زدن به صفحه نمایش دستگاه های الکترونیکی نظیر گوشی موبایل، تبلت و رایانه است چراکه نور نمایشگرهای آن ها حتی درصورت کم نور بودن، چشم کاربران را اذیت کرده و آن ها را با مشکل بی خوابی مواجه می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط اعتیاد کاربران به اینترنت و بی خوابی

ارتباط اعتیاد کاربران به اینترنت و بی خوابی