مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 ساعت 15:502018-09-19سياسي

نقش مادران در عزاداری محرم در کردستان


مردم اهل تسنن و تشیع کردستان در ایام ماه محرم به شیوه های گوناگونی به عزاداری می پردازند از آن جمله در روزهای تاسوعا و عاشورا مادران به یاد شهدای حسینی هیچگاه سر سفره آب نمی گذارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ایام محرم مردم شیعه و سنی استان کردستان در کنار یکدیگر برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند و ارادات خود را به آن امام بزرگوار نشان می دهند، زنان اهل سنت کردستان هم در غم مصیبت های وارده به امام حسین اشک می ریزند و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را به یاد شهدای دشت کربلا روزه می گیرند.

مردم شهرهای مختلف کردستان از اواخر روزهای ماه ذی الحجه تا پایان دهه نخست ماه محرم با آداب و رسوم خاصی همچون طشت گذاری در شهر سریش آباد، تشکیل حلقه عزا در مقابل مساجد تکایا و حسینیه ها با ذکر یا حسین، مراسم گل گیران بیجاری ها و مجالس روضه خوانی و تعزیه خوانی و حتی روزه گرفتن به یاد شهدای تشنه دشت کربلا به عزاداری می پردازند.

آتش زدن خیمه ها و چرخیدن عزاداران به دور آنها، سینه زنی، زنجیرزنی و همچنین قربانی کردن گوسفند در جلوی دسته های عزاداری و توزیع شیر، شربت و خرما از دیگر مراسم استان کردستان در ایام محرم است.

طشت گذاری در سریش آباد و بیجار آیین طشت گذاری یکی از قدیمی ترین سنت ها و مناسک در ایران با قدمت بیش از 500 سال است که جمع کثیری از مردم آذری ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مادران در عزاداری محرم در کردستان

نقش مادران در عزاداری محرم در کردستان