مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 ساعت 09:502018-09-19سياسي

آداب ورسوم مردم استان قزوین از گذشته های دور تا امروز


یک کارشناس مردم شناسی با اشاره به مراسم عزاداری در قزوین گفت: دسته های عزاداری شب تاسوعا به سمت سلطان سید محمد و در شب عاشورا به امامزاده حسین (ع) می روند همچنین مراسم روستای زرآباد نیز به گذشته های دور باز می گردد.

- یک کارشناس مردم شناسی با اشاره به مراسم عزاداری در قزوین گفت: دسته های عزاداری شب تاسوعا به سمت سلطان سید محمد و در شب عاشورا به امامزاده حسین (ع) می روند همچنین مراسم روستای زرآباد نیز به گذشته های دور باز می گردد.

مجتبی عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از گذشته های دور دسته های عزاداری شب و ظهر عاشورا به امامزاده حسین (ع) و شب تاسوعا نیز به امامزاده سلطان سید محمد می رفتند و مسیرها در هر شب مشخص و نسبت به حال حاضر منظم تر بود.

وی اضافه کرد: در گذشته شهر به دو بخش حیدریان و نعمتیان تقسیم می شد که این دو رقابت های مختلفی داشتند، هر کدام بر اساس اعتقادات خود سوگواری می کردند.

این کارشناس مردم شناسی ابراز کرد: در حال حاضر در مراسم عزاداری طبق کشی و علامت کشی مشاهده می شود که در برخی شهرها به طبق ، حجله نیز می گویند که حجله ای نورانی است و با سر حمل شده و جلوی دسته حرکت می کند.

عباسی با اشاره به مراسم روستای زرآباد تشریح کرد: سوگواری در محوطه امامزاده علی اصغر زرآباد نیز به گذشته های دور بازمی گردد و در آن آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آداب ورسوم مردم استان قزوین از گذشته های دور تا امروز

آداب ورسوم مردم استان قزوین از گذشته های دور تا امروز