مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 ساعت 07:202018-09-19پزشكي

از ظروف گیاهی برای توزیع نذورات استفاده کنیم


کشور ما جزو 10 کشور پر مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است.

این ظروف نه تنها برای سلامت انسان مضر است بلکه مواد شیمیایی موجود در آن می تواند صدمات جبران ناپذیر بهداشتی و اقتصادی برجای بگذارد.

- ایام عزاداری در ماه محرم به دلیل پخش نذورات از جمله مواقعی است که استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به بیشترین میزان خود می رسد اما با رعایت برخی نکات و تهیه ظروف گیاهی یکبار مصرف می توان آسیب های زیست محیطی را به حداقل رساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تجزیه ظروف پلاستیکی و کیسه های یکبار مصرف در طبیعت نه تنها می تواند حتی تا چهار قرن طول بکشد بلکه مواد شیمیایی موجود در آن می تواند از طریق خاک وارد آب، گیاهان و چرخه غذایی شود و صدمات جبران ناپذیر بهداشتی و اقتصادی برجای بگذارد.

با وجود تمام این ها تنها در کشور ما سالانه حدودا 185 هزار تن پلاستیک تولید می شود و از این منظر از ظروف یکبار مصرف به دلیل ماندگاری در محیط زیست به عنوان آلودگی سفید یاد می شود.

با توجه به مواد مورد استفاده در ساخت پلاستیک ها و پلیمرها، تجزیه این مواد در طبیعت می تواند صدها سال و حتی دو تا چهار قرن طول کشد، در حالی که با استفاده از ظروف گیاهی می توان تا حد زیادی از این صدمات زیست محیطی جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ظروف گیاهی برای توزیع نذورات استفاده کنیم

از ظروف گیاهی برای توزیع نذورات استفاده کنیم