مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 11:092018-09-18سياسي

دلایل استعفاء اجباری رضا شاه از نگاه نویسنده نیویورک تایمز در سپتامبر 1941


سربازی خشن، عامی، و تقریبا بیسواد.

هنوز هم افتخار می کند که در طول عمرش حتی یک کتاب هم نخوانده است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه تاریخ: روزنامه نیویورک تایمز چاپ ایالات متحده امریکا در تاریخ چهاردهم سپتامبر 1941 مقاله ای با عنوان ایران خشمگین شاه را عزل خواهد کرد.

اگر بریتانیا شاه را برکنار نکند شورش در راه است به قلم ری براک به چاپ رساند: متن این مقاله به نقل از کتاب شهریور 1320؛ اسرار حمله متفقین به ایران نوشته محمد قلی مجد ترجمه علی اکبر رنجبرکرمانی انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به دلیل آنکه این مقاله در همان زمان منتشر شده و نکات مهمی را به خواننده ارائه می کند در اینجا ارائه می شود: بغداد، عراق، 13 سپتامبر.

در پس هرج و مرج سیاسی و تاریخ پر تلاطم سال های اخیر ایران، با بازیگری شاه و قدرت های بزرگ در خاورمیانه - بریتانیا، فرانسه و اتحاد شوروی - قصه بسیار مهم و پرحکایت خونخواهی های قبیله ای است، که در سایه تحولات اساسی حال حاضر ایران ممکن است بار دیگر از سر گرفته شود و سرنوشت قدرت های غربی و مسیر جنگ را تغییر دهد.

یکی از ضرب المثل های قدیمی عشایر سرسخت بختیاری، که صدها تن از دیرینه ترین دشمنانشان، یعنی لرهای لرستان، را به قتل رسانده اند، حکایت از نگرش بی رحمانه این جنگجویان دارد: چون بمیرد یک لری، جایش برآید یک گلی؛ گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل استعفاء اجباری رضا شاه از نگاه نویسنده نیویورک تایمز در سپتامبر 1941

دلایل استعفاء اجباری رضا شاه از نگاه نویسنده نیویورک تایمز در سپتامبر 1941