مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1397 ساعت 15:552018-09-17بين الملل

بارزانی خواستار تشکیل شورای عالی سیاسی در عراق شد


رهبر حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که با هدف ممانعت از انحصاری شدن قدرت تشکیل یک شورای عالی سیاسی برای تصمیم گیری درباره مسائل مهم عراق را پیگیری می کند.

- بارزانی خواستار تشکیل "شورای عالی سیاسی" در عراق شد رهبر حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که "با هدف ممانعت از انحصاری شدن قدرت" تشکیل یک شورای عالی سیاسی برای تصمیم گیری درباره مسائل مهم عراق را پیگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رهبر حزب موکرات کردستان گفت: برای تشکیل شورای عالی سیاسی که هدف از آن ممانعت از انحصاری شدن قدرت است، با گروه های عراقی رایزنی می کنم.

وی نام این گروه ها را اعلام نکرد.

ایده تشکیل شورای عالی سیاسی به سال 2010 بازمی گردد، آن زمان پس از ماه ها تنش بر سر پست نخست وزیری، یک توافق نامه سیاسی معروف به توافق نامه اربیل با مشورت رهبران سیاسی عراق به دست آمد که موجب شد نوری المالکی، رهبر ائتلاف دوله قانون بار دیگر در سمت نخست وزیری بماند.

با این حال دودستگی ها در ادامه مانع از تصویب قانونی ویژه درمورد تشکیل شورای عالی سیاسی شد زیرا در قانون اساسی عراق به وجوب تاسیس آن اشاره ای نشده است.

بارزانی گفت، برای تشکیل شورای عالی سیاسی و برنامه ریزی با مشارکت همه گروه های عراقی با رهبران جریان های عراقی مذاکره می کند ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارزانی خواستار تشکیل شورای عالی سیاسی در عراق شد

بارزانی خواستار تشکیل شورای عالی سیاسی در عراق شد