مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1397 ساعت 14:452018-09-17اقتصادي

صادرات صنایع دستی البرز نامعلوم!


معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه آماری از میزان صادرات صنایع دستی استان نداریم، اظهار کرد: متأسفانه هنوز آماری از سوی گمرک استان در خصوص میزان صادرات صنایع دستی ارائه نشده و به طور دقیق مشخص نیست درآمدزایی این بخش برای استان چقدر است.

- سعید امینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر 70 رشته صنایع دستی در استان فعال است که در میان آنها گلیم و هنرهای چوبی از قدمت بیشتری برخوردارند.

وی ادامه داد: البرز به واسطه مهاجرپذیری بالا ظرفیت قابل توجهی در حوزه صنایع دستی دارد و می تواند به عنوان مرکزی برای تولید و عرضه آثار شاخص این حوزه در کشور و منطقه مطرح شود.

وی افزود: با توجه به اینکه صنایع دستی نمونه بارز کالای ایرانی محسوب می شود؛ حمایت از توسعه کارگاه های فردی و گروهی صنایع دستی نقش به سزایی در تحقق شعار امسال خواهد داشت.

علاوه براین، با فروش تولیدات رشته های مختلف صنایع دستی شاهد افزایش انگیزه هنرمندان برای تولید آثار فاخر و رونق اقتصادی این بخش خواهیم بود.

این مسئول به اهمیت صادرات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: با رونق صادرات در این بخش شاهد ارزآوری قابل توجهی خواهیم بود که این امر در شرایط اقتصادی فعلی بسیار کارساز خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات صنایع دستی البرز نامعلوم!

صادرات صنایع دستی البرز نامعلوم!