مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 شهریور 1397 ساعت 03:202018-09-12پزشكي

اختلال خواب «آپنه» چیست؟ +راهکارهای پیشگیری و درمان


یک متخصص طب اورژانس ضمن تشریح اختلال قطع تنفس در خواب یا آپنه خواب، علائم و راهکارهای درمان آن، گفت: کاهش وزن، ورزش، عدم مصرف الکل و داروهای خواب و ضد اضطراب، - خوابیدن به پهلو یا شکم به جای پشت و قطع مصرف سیگار از جمله روش هایی است که می تواند در درمان این اختلال کمک کند.

دکتر غلامرضا معصومی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه قطع تنفس در خواب یا آپنه خواب می تواند اختلالی جدی باشد که با قطع شدن مکرر تنفس و شروع مجدد آن در زمان خواب مشخص می شود، گفت: خروپف بلند و احساس خستگی علی رغم خواب کامل نشانه مهم این اختلال است.

فشارخون بالا، مشکلات قلبی، خستگی روزانه، مشکلات کبدی و ایجاد اختلال خواب برای خانواده فرد از جمله عوارضی هستند که باعث اهمیت این اختلا ل می شوند.

وی با بیان اینکه این اختلال به دو شکل اتفاق می افتد، افزود: یک نوع از آن آپنه خواب انسدادی است که بسیار شایع و ناشی از شل شدن عضلات حلق است، در حالیکه این عضلات باید به صورت منظم منقبض شده تا راه هوایی فرد باز مانده و تنفس های مناسبی انجام شود.

این اختلال باعث می شود که فرد در طول خواب به طور مکرر بیدار شود.

هرچند فرد متوجه این بیدار شدن ها نمی شود، اما این بیدار شدن ها باعث می شوند که فرد به شرایط مطلوب خوابیدن نرسیده، بین پنج تا 30 بار در هر ساعت خروپف و آپنه تنفس داشته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال خواب «آپنه» چیست؟ +راهکارهای پیشگیری و درمان

اختلال خواب «آپنه» چیست؟ +راهکارهای پیشگیری و درمان