مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 ساعت 14:052018-09-12بين الملل

اریتره و اتیوپی نیروهای نظامی خود را از مرز عقب کشیدند


نخست وزیر اتیوپی از خروج نیروهای کشورش و نیروهای اریتره از مرزهای دو کشور خبر داد؛ این اقدام در راستای تلاش برای کاهش تنش ادامه دار در روابط دو کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الیوم السابع، ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی در مصاحبه با خبرنگاران در آدیس آبابا اعلام کرد: در آغاز سال جدید، پست های نظامی، موانع و خندق ها در امتداد مرزهای دوکشور برداشته شد و در حال حاضر، نیروهای دفاعی اتیوپی به منظور پایان دادن به تنش ها به مقرهایشان باز خواهند گشت.

اریتره نیز متقابلاً همین کار را انجام می دهد.

پیشتر اسیاس افورقی، رییس جمهور اریتره و نخست وزیر اتیوپی اعلام کردند که گذرگاه های مرزی میان دو کشور را باز می کنند که این امر برای نخستین بار بعد از 20 سال صورت می گیرد و راه را برای تبادلات تجاری میان دو کشور پس از آشتی غیر قابل تصور میان آنها هموار می کند.

تلویزیون اتیوپی کلیپ ویدیویی را از رهبران دو کشور پخش کرد که در حال بازگشایی یک گذرگاه بودند.

مدیر دفتر نخست وزیر اتیوپی در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: رییس جمهور اریتره و نخست وزیر اتیوپی سال جدید در اتیوپی را در مرزها با نیروهای دو کشور جشن گرفتند.

مراسم بازگشایی مرزها در منطقه بوری صورت گرفت که در جنگی که از سال 1998 تا سال 2000 میلادی ادامه داشت، صحنه شدیدترین درگیری ها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اریتره و اتیوپی نیروهای نظامی خود را از مرز عقب کشیدند

اریتره و اتیوپی نیروهای نظامی خود را از مرز عقب کشیدند