مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 شهریور 1397 ساعت 11:202018-09-11بين الملل

حکم یک قاضی فدرال در آمریکا علیه ایران


یک قاضی فدرال در آمریکا با ادعای دخالت ایران در ماجرای بمب گذاری شهر ظهران در عربستان طی حکمی اعلام کرد که جمهوری اسلامی باید بیش از صد میلیون دلار به قربانیان این حادثه پرداخت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بریل هاول یک قاضی فدرال در واشنگتن دی سی روز دوشنبه حکم داد که ایران به قربانیان حادثه بمب گذاری در شهر ظهران عربستان در ژوئن 1996 که منجر به کشته شدن 19 خدمه نظامی آمریکایی شد 104.

7 میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

ایران و سپاه پاسداران این کشور در این پرونده درخصوص انفجار برج های الخبر از خود دفاع نکردند و به همین دلیل قاضی بریل هاول حکمی از پیش تعریف شده را علیه ایران صادر کرد.

این در حالی است که هیات نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل نیز تاکنون پاسخی به این حکم نداده است.

این قاضی فدرال همچنین اعلام کرد که 15 تن از خدمه که در زمان حادثه در آنجا حضور داشتند، می توانند به لحاظ روانی و جسمی حال خود را بهبود بخشند و از این رو غرامت دریافت کنند.

به گفته وی، 24 نفر از نزدیکان آنها نیز که به دلیل تاثیر این بمب گذاری بر عزیزانشان لطمه روحی دیده اند، می توانند درمان شوند و بنابر این غرامت بگیرند.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، قاضی هاول درخواست اعمال تدابیر تنبیهی را رد کرد و گفت که قوانین آمریکا اجازه اعمال آنها در مواردی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم یک قاضی فدرال در آمریکا علیه ایران

حکم یک قاضی فدرال در آمریکا علیه ایران