مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 شهریور 1397 ساعت 09:302018-09-11فرهنگي

تشریفاتی شدن جشنواره های شعر آیینی


جشنواره هایی که در این سال ها با موضوع آیینی برگزار شده، خیلی بافایده نبوده و اغلب به صورت تشریفاتی برگزار می شود.

- مرتضی نوربخش می گوید: جشنواره هایی که در این سال ها با موضوع آیینی برگزار شده، خیلی بافایده نبوده و اغلب به صورت تشریفاتی برگزار می شود.

این شاعر در گفت وگو با ایسنا، درباره جشنواره های متعددی که در این سال ها با محوریت ادبیات آیینی برگزار می شود اظهار کرد: کیفیت برگزاری جشنواره ها به این است که مطابق انتظار از ادبیات آیینی باشد، در غیر این صورت مفید واقع نمی شود.

افرادی که گردانندگان این محافل و جلسات هستند از پیش تعیین شده اند و سعی می کنند ادبیات آیینی را در جهتی برنامه ریزی کنند که مطلوب خودشان باشد.

او در ادامه با اشاره به این که در این سال ها ادبیات و خصوصا شعر آیینی هم رشد داشته است و هم آسیب هایی آن را تهدید کرده، گفت: شعر آیینی در چند دهه اخیر رشد چشم گیری داشته است و اگر مقایسه کنیم، می بینیم این نوع شعر بعد از انقلاب رشد فراوانی داشته و مقداری از آن مشخصا به سال های دفاع مقدس برمی گردد، چون در آن زمان حماسه با دفاع مقدس آمیخته شده بود و سبب رشد شعر آیینی شد.

نوربخش با تاکید بر توجه به محتوا در شعر آیینی بیان کرد: آثاری که این روزها توسط شاعران جوان آیینی به چاپ می رسند به لحاظ زبان آثار قوی هستند و اگر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریفاتی شدن جشنواره های شعر آیینی

تشریفاتی شدن جشنواره های شعر آیینی