مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 شهریور 1397 ساعت 08:552018-09-11اجتماعي

استفاده از ظروف گیاهی بجای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در هیات های عزاداری


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عزاداری هم وطنان با بیان چند توصیه، هیات های عزاداری، تکایا، حسینیه ها و مساجد را در ایام عزاداری محرم و صفر، - به حفظ سلامت عزاداران حسینی و محیط زیست فرا خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیات ها و تکایای مذهبی در سطح کشور توزیع می شوند .

وی با برشمردن مضرات و خطرات مرتبط با مصرف غذا و نوشیدنی های داغ در ظروف یکبار مصرف و رابطه آنها با اختلال های هورمونی و ارتباط مستقیم آن با اضافه وزن اظهارکرد: تماس این ظروف با غذای گرم ، چرب و داغ، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می کند که تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب شده و مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی باعث ایجاد اختلال در عملکرد مختلف فیزیولوژیک بدن و تغیر در عملکرد هورمونی آن شده و این اختلال های هورمونی می تواند در ابتلای ما به چاقی و اضافه وزن نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد سرطان زا بودن ظروف پلاستیکی در مصرف نوشیدنی های داغ و غذای چرب را تایید شده دانست و از هموطنان خواست: حتی الامکان برای توزیع نوشیدنی های گرم مانند شیر و چای از ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظروف گیاهی بجای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در هیات های عزاداری

استفاده از ظروف گیاهی بجای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در هیات های عزاداری