مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 شهریور 1397 ساعت 10:152018-09-10بين الملل

سمیر جعجع: برای عادی سازی روابط با سوریه باید منتظر روند سیاسی واقعی باشیم


رییس حزب القوات البنانیه اعلام کرد، در صورتی که لبنان روابطش با دمشق را ازسربگیرد، دو بار شکست خواهد خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، سمیر جعجع ، رییس حزب القوات اللبنانیه در مراسم بزرگداشت تلفات این حزب که در جنگ داخلی لبنان(1975-1990) کشته شدند، گفت : ما اخیرا می شنویم که برخی ها خواهان عادی سازی روابط لبنان با سوریه هستند.

آیا یک نفر می تواند یک دولت مشروع در سوریه را به من نشان دهد که ما بتوانیم روابط کاملی با آن داشته باشیم؟ کسانی که عادی سازی روابط را در سطح سیاسی با نظام بشار اسد مطرح می کنند، دو دلیل برای این مساله دارند دلیل اول موضوع آوارگان سوری و دلیل دوم فروش و تبادلات محصولات کشاورزی و صنعتی لبنان است.

وی ادامه داد: از چند ماه پیش بیش از چهار هزار آواره سوری خواهان بازگشت به کشورشان شده اند اما درخواست بیش از دو هزار نفر پذیرفته نشد و این نتیجه خوبی نیست، چراکه در مدت زمانی که تنها دو هزار آواره توانسته اند به کشورشان بازگردند، میزان زاد و ولد سوری ها در لبنان دستکم به 15 هزار کودک افزایش یافته است.

سمیر جعجع ادعا کرد: این مساله نشان می دهد که موضوع اصلی، عادی سازی روابط برای بازگشت آوارگان سوری به وطنشان نیست، بلکه عادی سازی روابط برای بازگشت نفوذ نظام سوریه به لبنان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمیر جعجع: برای عادی سازی روابط با سوریه باید منتظر روند سیاسی واقعی باشیم

سمیر جعجع: برای عادی سازی روابط با سوریه باید منتظر روند سیاسی واقعی باشیم