مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 شهریور 1397 ساعت 11:062018-09-09پزشكي

روزانه چند نفر در کشور سی تی اسکن می شوند؟ / راهکاری قطعی برای شناسایی بیماری قلبی


متخصص رادیولوژی با اشاره به اینکه حدود 100 تا 150 نفر روزانه در سراسر ایران سی تی اسکن قلب می شوند، گفت: این روش راهکاری قطعی برای شناسایی بیماری قلبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، عباس ارجمند شبستری، در ارتباط با انجام سی تی اسکن برای بیماران قلبی، اظهار داشت: اکوکاردیوگرافی، آنژیوگرافی، سی تی اسکن و ام آر ای از جمله روش های تصویربرداری قلب به شمار می رود که سی تی اسکن و ام آر آی توسط رادیولوژیست ها و دو روش دیگر توسط متخصصین قلب انجام می شود.

وی افزود:سی تی اسکن برای بررسی شریان های کرونری قلب بسیار روش مناسبی است که البته آنژیوگرافی نیز همین اقدام را انجام می دهد، ولی احتیاج به بستری شدن بیمار و وارد شدن یک وسیله به شریان های قلب را دارد در حالی که سی تی اسکن در مدت زمان کوتاهی صورت گرفته و احتیاج به بستری و ورود لوله به بدن را ندارد.

این متخصص رادیولوژی با بیان اینکه سی تی اسکن یک روش تشخیصی دقیق برای شناسایی تنگی شریان های کرونری است، ادامه داد: افرادی که با درد قفسه سینه همراه بوده و احتمال بیماری قلبی در آن ها وجود دارد اگر دیابت نداشته باشند یا سابقه بیماری قلبی در آن ها نباشد و فشار خون بالا و چربی زیاد نیز در آن ها وجود نداشته باشد سی تی اسکن یک روش پیشنهادی مناسب برای تشخیص قطعی مشکل آن ها است؛ چرا که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه چند نفر در کشور سی تی اسکن می شوند؟ / راهکاری قطعی برای شناسایی بیماری قلبی

روزانه چند نفر در کشور سی تی اسکن می شوند؟ / راهکاری قطعی برای شناسایی بیماری قلبی