مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1397 ساعت 14:552018-09-08فرهنگي

آغاز عملیات مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان از شروع عملیات اجرایی مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان خبر داد.

- مهدی مشهدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به وجود موریانه در داخل بنا و محوطه مسجد جامع و ضرورت مبارزه با آن عملیات فیزیکی با عقد قرداد با پیمانکار واجد شرایط آغاز شده است.

وی افزود: با عنایت به شاخصه های تاریخی فرهنگی بنای مسجد جامع و ضرورت حفظ، احیا و جلوگیری از فرسایش طبیعی این اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور و بازدید متخصصان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و اعلام شرایط اضطراری از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مبلغ 410 میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور اختصاص داده شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: با اختصاص اعتبار و عقد قرارداد با پیمانکار واجد شرایط عملیات سم پاشی ضلع غربی مسجد که شرایط اضطرار دارد شروع و پشت بام و دیگر نقاط این بنا طعمه گذاری می شود.

مشهدی خاطرنشان کرد: مسجد جامع اردستان چهار دوره تاریخی شامل ساسانیان، آل بویه، سلجوقی و صفویه را بر خود گذرانده و در سال 553 هجری قمری بنا شد و در سال 1311 شمسی به شماره 180 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان

آغاز عملیات مبارزه بیولوژیک با موریانه در مسجد جامع اردستان