مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 ساعت 13:152018-09-05اقتصادي

آمار تکان دهنده از بحران منابع آب در استان کرمان


پنج استان شامل استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر در سال آبی جاری بیش از 50 درصد کاهش بارندگی داشته و در پایان شهریور با کسری آب محسوسی وارد سال آبی جدید می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی به روزهای پایانی سال آبی جاری نزدیک شده ایم که افت بی سابقه بارندگی های امسال کشور در طی نیم قرن اخیر موجب شده است تا برخی از استان های جنوبی کشور با کاهش بی سابقه نزولات جوی مواجه شوند و تابستان امسال را با تنش آبی ویژه ای سپری کنند.

براساس ارزیابی صورت گرفته پنج استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر در سال آبی جاری بیش از 50 درصد کاهش بارندگی داشته اند و به طبع آن رواناب ها و ذخایر سدهای این استان ها نیز با افت بی سابقه ای روبه رو شده اند.

حجم بارش های استان کرمان از ابتدای سال آبی 96-97 تاکنون به 53 میلیمتر رسیده است که در مقایسه با 172 میلیمتر بارندگی سال گذشته، نزولات جوی این استان کاهش 69 درصدی نسبت به سال پیش داشته و در مقایسه با مدت متوسط درازمدت هم افت 59 درصدی را نشان می دهد.

افت بارندگی های این منطقه موجب شده تا روان آب های استان نیز با افت بسیار محسوسی روبه رو شده و به تبع آن سدهای استان نیز با کاهش بی سابقه ورودی آب به مخزن مواجه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار تکان دهنده از بحران منابع آب در استان کرمان

آمار تکان دهنده از بحران منابع آب در استان کرمان