مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1397 ساعت 09:262018-09-03بين الملل

القدس العربی بررسی کرد حفظ همکاری با روسیه، استراتژی اردن برای روابط با سوریه


اردن با وجود تحولاتی که اخیرا در مسیر روابط دوجانبه با دمشق به وجود آمده است، اما در پرونده سوریه همچنان بر روند گفت وگو با روسیه و مذاکرات ژنو تأکید دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تحلیلگران و سیاستمداران اردنی معتقدند که با وجود تغییر و تحولات اخیر به خصوص یکسره کردن کار گروه های مسلح در جبهه جنوبی سوریه که ضرورت توجه اردن به این مسئله از دریچه منافع اساسی و محوری آن را می طلبد، اما دولت اردن هیچ گونه اشتیاقی برای عادی سازی روابط با نظام سوریه نشان نمی دهد.

روزنامه القدس العربی در مقاله ای به قلم بسام البدارین به بررسی این موضوع پرداخت و نوشت که اخیرا نوعی سردرگمی در پرونده روابط اردن و سوریه مشاهده می شود در حالی که رسانه های سوری نیز از دولت اردن به دلیل عدم همسویی با خواسته های آنها برای ازسرگیری روابط با دمشق و فعال سازی گذرگاه نصیب، انتقاد کردند.

البدارین افزود که علاقمندان به برقراری روابط سریع و فعال با نظام دمشق بر این باورند که راه اندازی گذرگاه نصیب فرصت خوبی برای ازسرگیری روابط تجاری و کاهش مشکلات اقتصادی اردن است به خصوص اینکه طرف سوری با پایان دادن به پرونده جبهه جنوب سوریه در حقیقت مطالبات امنیتی اردن را پاسخ داده و تأمین امنیت جاده امان و دمشق نیازهای اردن را برطرف می سازد و در این شرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

القدس العربی بررسی کرد حفظ همکاری با روسیه، استراتژی اردن برای روابط با سوریه

القدس العربی بررسی کرد حفظ همکاری با روسیه، استراتژی اردن برای روابط با سوریه