مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 شهریور 1397 ساعت 11:002018-09-01بين الملل

رییس جمهوری گواتمالا هیات ضد فساد سازمان ملل را تعطیل کرد


رییس جمهوری گوآتمالا اعلام کرد با توجه به اینکه هیات مبارزه با فساد سازمان ملل در امور داخلی کشورش مداخله می کند، این هیات را تعطیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام در توقف فعالیت این هیات موسوم به کمیسیون بین المللی مقابله با فساد در گوآتمالا کمی پس از آن صورت گرفته که درخواستی مشترک با دفتر دادستانی این کشور برای لغو مصونیت جیمی مورالس، رییس جمهوری گوآتمالا ارسال شده تا تحقیقات درباره کمک های مالی کمپین وی صورت گیرد.

هم این کمیسیون و هم دادستان ها شواهدی را ارائه کرده اند که نشان می دهد حزب مورالس یک میلیون دلار کمک مالی به مقام های انتخاباتی را در جریان موفقیتش در کمپین انتخاباتی 2015 گزارش نکرده است؛ این مساله را می توان جزیی از تخلف در زمینه کمک های مالی به کمپین های انتخاباتی دانست.

مورالس در جریان مراسمی در پایتخت گوآتمالا گفت: ما رسما به دبیرکل سازمان ملل اعلام کردیم که مدت فعالیت این هیات مقابله با فساد در کشور تمدید نمی شود و این هیات باید هرچه سریعتر باید کشور را ترک و وظایفش را محول کند.

ماتیاس پونس، سخنگوی این کمیسیون گفت که این هیات حمایت هایی را از جامعه بین الملل و بخش های اجتماعی گوآتمالا دریافت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهوری گواتمالا هیات ضد فساد سازمان ملل را تعطیل کرد

رییس جمهوری گواتمالا هیات ضد فساد سازمان ملل را تعطیل کرد