مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 شهریور 1397 ساعت 09:312018-08-29اقتصادي

73 درصد رشد ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس


ترانزیت عبوری کالا از مرز ریلی سرخس به 697 هزار تن در 5 ماهه نخست سال جاری رسید تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد73 درصدی ثبت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل راه آهن خراسان با بیان این خبر افزود: در مجموع شاهد رشد 42 درصدی تناژ بارگیری در 5 ماه ابتدایی سال بود ه ایم و در این مدت، یک میلیون و 650 هزار تن جا به جایی کالا در راه آهن خراسان صورت گرفته است که یک میلیون و 70 هزارتن آن تناژ بارگیری بوده و 42 درصد رشد را به نسبت مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

محمد هادی ضیایی مهر، با اشاره به موقعیت راهبردی و ترانزیتی شبکه ریلی در این منطقه، گفت: در 5 ماهه سال جاری مرز ریلی سرخس 93 درصد ترانزیت ریلی کشور را با حمل 697 هزارتن کالا های ترانزیتی توسط 11 هزار و 630 تن واگن به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد افزایش داشته است.

او اضافه کرد: فعال ترین کریدور ریلی ترانزیتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران کریدور ترانزیت ریلی سرخس- بندرعباس است که در سال جاری سهم 95 درصدی ترانزیت ریلی سرخس را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه خطوط ریلی این منطقه از ویژگی ارتباط با کشور های آسیای میانه برخوردار هستند، گفت:: ظرف 5 ماه نخست امسال یک میلیون و 51 هزار تن کالا با استفاده از 17 هزار و 513 واگن از طریق مرز ریلی سرخس با کشور های آسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

73 درصد رشد ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس

73 درصد رشد ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس