مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 شهریور 1397 ساعت 12:252018-08-28بين الملل

درخواست شورای امنیت از طالبان افغانستان برای اعلام آتش بس


شورای امنیت سازمان ملل از طالبان افغانستان خواست تا بدون تاخیر با اعلام یک آتش بس مشابه، آتش بس یکجانبه دوم اعلام شده از سوی دولت افغانستان را بپذیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل ازخبرگزاری شینهوا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای گفتند از اعلام آتش بس مشروط یک ماهه از جانب دولت افغانستان با طالبان که از ابتدای تعطیلات عید قربان آغاز شده استقبال می کنند.

این تعطیلات به طور سنتی چهار روز طول می کشد اما در برخی کشورهای دیگر متفاوت بوده به عنوان مثال در برخی کشورهای عربی این تعطیلات 9 روز است.

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل برای روز دوشنبه آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت یک فرآیند صلح تحت مالکیت و رهبری افغانها برای موفقیت و ثبات بلند مدت افغانستان تاکید داشته و حمایت کامل خود را از تلاش های دولت افغانستان برای این هدف ابراز می کنند.

رییس جمهور افغانستان در تاریخ 19 اوت و بعد از چند حمله مرگبار پیشنهاد یک آتش بس یک ماهه را با طالبان مشروط به این که این گروه شبه نظامی هم پایبندی به آن را قبول کند، مطرح کرد.

با این حال طالبان هنوز به این پیشنهاد اشرف غنی پاسخ نداده اما گفته که به خاطر گرامیداشت عید قربان صدها زندانی را آزاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست شورای امنیت از طالبان افغانستان برای اعلام آتش بس

درخواست شورای امنیت از طالبان افغانستان برای اعلام آتش بس