مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 شهریور 1397 ساعت 00:452018-08-26فرهنگي

«نیل سایمون» نمایشنامه نامه نویس نامدار آمریکایی درگذشت


«نیل سایمون» نمایشنامه نویس برنده جایزه پولیتزر و از بزرگترین نمایشنامه نویسان تاریخ آمریکا در سن 91 سالگی درگذشت.

- نیل سایمون نمایشنامه نامه نویس نامدار آمریکایی درگذشت نیل سایمون نمایشنامه نویس برنده جایزه پولیتزر و از بزرگترین نمایشنامه نویسان تاریخ آمریکا در سن 91 سالگی درگذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سی ان ان، سایمون نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس آمریکایی که با آثار کمدی اش چون زوج ناجور ، پابرهنه در پارک ، پسران آفتاب و مرور کردن خاطرات ساحل نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ آمریکا و تئاتر برادوی ماندگار کرده بود در بیمارستانی در شهر نیویورک و به اثر عوارض ناشی از ابتلا به بیماری ذات الریه در سن 91 سالگی درگذشته است.

وی که بیش از شش دهه در عرصه سرگرمی فعال بود فعالیت خود را با اولین نمایشنامه موفقش به نام بیا در شیپورت بدم در سال 1961 میلادی آغاز کرد و به ندرت می شد زمانی از سال را یافت که یکی از آثار وی بر صحنه تئاتر، سینما و یا گاها تلویزیون نباشد.

با مروری بر آثار و نمایشنامه های نوشته نیل سایمون چون پابرهنه در پارک ، زوج ناجور ، چریتی شیرین ، عاقبت عشاق سینه چاک ، زندانی خیابان دوم ، مرور کردن خاطرات ساحل ، گمشده در یانکر و خندیدن در طبقه بیست و سوم با فهرستی از برجسته ترین آثار کمدی اواخر قرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نیل سایمون» نمایشنامه نامه نویس نامدار آمریکایی درگذشت

«نیل سایمون» نمایشنامه نامه نویس نامدار آمریکایی درگذشت