مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 شهریور 1397 ساعت 08:552018-08-26فناوري

اندازه گیری طیف الکترومغناطیس کمتر از ثانیه به طور همزمان با دستاورد محققان کشور


محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاه طیف سنج فلورسانس با آشکارساز آرایه ای به منظور اندازه گیری طیف الکترومغناطیس در کمتر از ثانیه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دستگاه طیف سنج فلورسانس با آشکارساز آرایه ای، با قابلیت طیف گیری طیف الکترومغناطیس نشر شده در کمتر از ثانیه بطور همزمان ساخته شده است.

این دستگاه با قابلیت منبع نوری فرابنفش - مریی (دوتریم - تنگستن) برای تهیه نمونه مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین طیف فلورسانس با زاویه 90 درجه توسط فیبر نوری جمع شده و به قسمت طیف سنج هدایت می شود.

نادر شکوفی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان مشخصات فنی این دستگاه اظهار کرد: پدیده فلوئورسانس در سیستم های ساده و همچنین سیستم های پیچیده شیمیایی در حالت های گازی، مایع و جامد قابل مشاهده است.

اندازه گیری شدت فلوئورسانس، تعیین کمی مقدار بسیار کم تعداد زیادی از گونه های معدنی و آلی را امکان پذیر می کند.

این فعال حوزه فناوری، با اشاره به اینکه اندازه گیری فلوئورسانس در زمینه های متفاوتی از علوم کاربرد دارد، گفت: طیف سنجی فلوئورسانس به حساسیت بالای طیفی نیاز دارد و برای این منظور پروب های ویژه در نظر گرفته می شوند، اغلب در این نوع طیف سنجی از منبع دوتریوم- هالوژن و یا لامپ تنگستن برای تحریک استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندازه گیری طیف الکترومغناطیس کمتر از ثانیه به طور همزمان با دستاورد محققان کشور

اندازه گیری طیف الکترومغناطیس کمتر از ثانیه به طور همزمان با دستاورد محققان کشور