مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 شهریور 1397 ساعت 07:302018-08-26اقتصادي

برنامه 5 تا 10 ساله برای حذف یارانه ها/حذف ناگهانی آسیب زاست


یک استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه ما باید یک برنامه پنج تا 10 ساله برای حذف یارانه ها داشته باشیم، حذف ناگهانی و شوک آور یارانه ها را باعث موجب آسیب های بیشتر ارزیابی کرد.

- لطف علی بخشی - عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی- در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه روشی که ما در یارانه ارز پیش گرفته بودیم باعث گمراهی مسیر تولید می شود، اظهار کرد: مثلا یارانه سوخت باعث می شود تا صنعت به سمت استفاده از ماشین آلات سوخت بر سوق پیدا کند و عملا اتلاف سرمایه اتفاق بیفتد.

ضمن اینکه کاهش رقابت پذیری صنایع را هم به وجود بیاورد.

او با بیان اینکه اگر بتوانیم یارانه ها را به تدریج حذف کنیم، می توانیم رقابت بین بنگاه های اقتصادی را به تدریج بیشتر کنیم، گفت: اینکه سوخت و برق را در قیمتی پایین تر از قیمت واقعی آن نگه داریم، این باعث می شود تا تولید در یک مسیر مصنوعی قرار بگیرد در حالی که اگر بتوانیم قیمت ها را واقعی کنیم، صنایع تولیدی تکلیف شان را با خود و دنیا می دانند.

بخشی با تاکید بر اینکه ما در ایران یارانه ها را درست مصرف نمی کنیم، گفت که مثلا در همه جای دنیا به شیر یارانه می دهند اما به شکر یارانه نمی دهند در حالی که در کشور ما عکس این قضیه عمل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه 5 تا 10 ساله برای حذف یارانه ها/حذف ناگهانی آسیب زاست

برنامه 5 تا 10 ساله برای حذف یارانه ها/حذف ناگهانی آسیب زاست