مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 شهریور 1397 ساعت 10:152018-08-24فناوري

بهره گیری از امواج وای فای برای تشخیص بمب و اسلحه


بر اساس تازه ترین یافته های پژوهشگران، امواج وای فای قادر خواهد بود اشیای خطرناک نظیر بمب های قابل انفجار موجود در کیف و چمدان را تشخیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت science alert، این روزها که اخبار بسیاری مبنی بر خطرناک بودن امواج و تشعشعات اینترنت بی سیم وای فای در فضای مجازی به گوش می رسد، حالا خبر جدیدی منتشر شده که نشان می دهد پژوهشگران با استفاده از ارسال امواج وای فای توانسته اند وجود ابزار و دستگاه های خطرناک نظیر اسلحه، بمب و مواد شیمایی قابل احتراقی را که در کیف، چمدان و بسته بندی های مختلف پنهان و جاسازی شده است، تشخیص دهد.

دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه راتجرز در جدیدترین بررسی و تحقیقات خود اعلام کرده اند که در روشی جدید، به مراکز حساس و مهمی نظیر فرودگاه ها این امکان را بدهند تا با ارسال سیگنال های اینترنت وای فای و برخورد آن با اشیای خطرناک و قابل احتراقی که همگی از فلزات یا مایعات هستند، بتوانند از وجود چنین ابزار و وسائل خطرناکی آگاه و مطلع شوند و از جان و مال افراد بی گناه محافظت کنند.

این محققان همچنین با انتشار مقاله خود ابراز کرده اند که با آزمایش بر 15 وسیله خطرناک و شش نوع کیف و چمدان مختلف، به این نتیجه برسند که سیگنال های اینترنت وای فای قادر است در 99 درصد مواقع وجود این ابزارهای پنهان و مخفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از امواج وای فای برای تشخیص بمب و اسلحه

بهره گیری از امواج وای فای برای تشخیص بمب و اسلحه