مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 23:052018-08-21پزشكي

چند پرده از مشکلات بیماران دیالیز صفاقی + پاسخ وزارت بهداشت و ثامن


1700 بیمار دیالیزی در سراسر کشور از اردیبهشت ماه سال جاری با مشکل محلول دیالیز صفاقی و تجهیزات مصرفی آن روبرو شده اند؛ مبحثی که وعده حل آن داده شده، - چند پرده از مشکلات بیماران دیالیز صفاقی + پاسخ وزارت بهداشت و ثامن 1700 بیمار دیالیزی در سراسر کشور از اردیبهشت ماه سال جاری با مشکل محلول دیالیز صفاقی و تجهیزات مصرفی آن روبرو شده اند؛ مبحثی که وعده حل آن داده شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نوع دیالیز، بیماران به صورت متوسط روزانه چهار مرتبه دیالیز انجام می دهند و محلول و تجهیزات مورد نیاز را به صورت مستقیم از شرکت پخش دریافت می کنند، اما فعلا به دلیل وضعیت بحرانی تولید این محلول و همچنین تجهیزات مصرفی آن، به بیماران توصیه می شود که دفعات دیالیز خود را به دو مرتبه و حتی یک بار در روز کاهش دهند.

این توصیه در شرایطی از سوی مراکز دیالیز صفاقی مطرح می شود که کاهش دفعات دیالیز باعث بروز عوارضی مانند تورم پاها، جمع شدن آب در ریه، خارش بدن و .

در بیماران مشاهده شده است.

مشکل دیگر مربوط به مینی کپ است که به عنوان درپوش در دیالیز صفاقی کاربرد دارد و این بیماران مدعی استفاده چندباره از آن به دلیل برخی کمبودها هستند؛ این درحالیست که این کار برخلاف توصیه های بهداشتی دیالیز صفاقی است؛ یعنی به دلیل حساسیت این نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند پرده از مشکلات بیماران دیالیز صفاقی + پاسخ وزارت بهداشت و ثامن

چند پرده از مشکلات بیماران دیالیز صفاقی + پاسخ وزارت بهداشت و ثامن