مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 15:352018-08-21پزشكي

افزایش مبتلایان به سرخک در اروپا


سازمان جهانی بهداشت ( WHO) اعلام کرد: تعداد موارد ثبت شده ابتلا به سرخک در اروپا در سال 2018 میلادی بسیار بالا بوده است.

- سازمان جهانی بهداشت ( WHO) اعلام کرد: تعداد موارد ثبت شده ابتلا به سرخک در اروپا در سال 2018 میلادی بسیار بالا بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امسال بیش از 41 هزار نفر در اروپا به سرخک مبتلا شده و دست کم 37 نفر در اثر ابتلا به این بیماریِ مُسری جان باخته اند.

این بیشترین میزان ابتلا به این بیماری در دهه گذشته است که از آمار بالای 23 هزار و 927 موردی سال گذشته (2017 میلادی) نیز تجاوز کرده است.

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: پس از کمترین میزان ثبت شده در سال 2016 با تنها 5273 مورد ابتلا، شاهد افزایش چشمگیر ابتلا به این بیماری و شیوع گسترده آن بوده ایم.

وی افزود: سلامت خوب برای همه با ایمن سازی آغاز می شود و تا زمانی که این بیماری نابود نشده است، ما در اجرای اهداف توسعه پایدار موفق نبوده ایم.

بیشترین موارد ابتلا به سرخک در سال 2018 با بیش از 23 هزار مورد مربوط به اوکراین بوده و صربستان با 14 مورد مرگ ناشی از سرخک بیشترین قربانیان این بیماری عفونی را داشته است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت توقف شیوع سرخک در صورتی ممکن است که نرخ ایمن سازی بالاتر از 95 درصد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مبتلایان به سرخک در اروپا

افزایش مبتلایان به سرخک در اروپا