مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 15:002018-08-21پزشكي

ترویج زایمان طبیعی به فرهنگ سازی نیاز دارد نه اجبار


مسئول امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تأکید بر اینکه ترویج زایمان طبیعی نیاز به فرهنگ سازی دارد نه اجبار، عنوان کرد: با اجبار وزارت بهداشت رقمی که باید کاسته می‎شد کاهش یافت ولی در حال حاضر به فرهنگ سازی در این زمینه نیاز داریم.

- زهرا رجبی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طبق برآوردهای جهانی فقط 15-20 درصد زایمان ها به صورت سزارین انجام شده و این در حالی است که در ایران 51 درصد زایمان ها به صورت سزارین صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که افزایش سزارین به دلیل فاکتورهای اجتماعی و افزایش سن ازدواج است، عنوان کرد: با افزایش سن ازدواج، مادران اولین فرزند خود را در 35 سالگی به دنیا می آورند و در این سن بدن مادر آمادگی ندارد و برخی از بیماری های زمینه ای نیز در مادر بروز می کند؛ هم چنین با افزایش درصد نازایی و فرزنددار شدن این افراد، سزارین نیز افزایش پیدا می کند.

مسئول امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تأکید بر این که ترویج زایمان طبیعی نیاز به فرهنگ سازی دارد نه اجبار، تشریح کرد: با اجبار وزارت بهداشت، رقمی که باید کاسته می‎شد کاهش یافت ولی در حال حاضر نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه داریم که این روند حدود 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج زایمان طبیعی به فرهنگ سازی نیاز دارد نه اجبار

ترویج زایمان طبیعی به فرهنگ سازی نیاز دارد نه اجبار