مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 14:002018-08-21اجتماعي

پایان حرف و حدیث های تخریب یک بیمارستان تاریخی


رییس بیمارستان موقوفه گودرز در شهر جهانی یزد با رد خبر تخریب غیرمجاز بخش تاریخی این بیمارستان، می گوید: دیوارهای پیرامونی حیاط بیمارستان به علت ریزش بسیار زیاد قابل مرمت نبودند لذا با مجوز میراث فرهنگی برای بازسازی، - تخریب شده است.

بنای بیمارستان گودرز در یزد به فروردین ماه سال 1324 بازمی گردد که از سوی فرزندان گودرز به نام های شاه جهان، فریدون، اردشیر و مهربان به نام پدرشان گودرز بنا نهاده شد و فعالیت خود را رسماً از سال 1327 آغاز کرد.

این بیمارستان که در نزدیکی مجموعه تاریخی امیرچخماق و در محله قدیمی گازرگاه واقع شده است، در حال حاضر خدمات پزشکی و درمانی متعددی را بیماران سراسر کشور به ویژه بیماران یزدی و هم چنین هموطنان استان های جنوبی کشور ارائه می دهد.

البته بیمارستان موقوفه گودرز در گذر زمان دچار فرسودگی های زیادی شده، ولی اخیراً دیوارهای پیرامون حیاط آن تخریب شده و برخی منابع از تخریب غیرمجاز این بخش تاریخی به هر بهانه ای خبر می دهند.

با توجه به موقوفه بودن بیمارستان به سراغ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان رفتیم که حجت الاسلام حسین زارع زاده در این رابطه می گوید: مسئولیت امور بیمارستان بر عهده رییس و مدیریت مجموعه است و اداره اوقاف در چنین مسائلی ورود نمی کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان حرف و حدیث های تخریب یک بیمارستان تاریخی

پایان حرف و حدیث های تخریب یک بیمارستان تاریخی