مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 12:502018-08-21سياسي

اظهارات یک نماینده درباره رد دوتابعیتی بودن با سوگند خلاف قانون است


یک وکیل دادگستری با اشاره به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه صد مدیر ارشد برای اثبات دوتابعیتی نبودنشان باید سوگند بخورند، گفت: صحبت های این نماینده مجلس خلاف قانون مدنی است.

- اظهارات یک نماینده درباره رد دوتابعیتی بودن با سوگند خلاف قانون است یک وکیل دادگستری با اشاره به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه صد مدیر ارشد برای اثبات دوتابعیتی نبودنشان باید سوگند بخورند، گفت: صحبت های این نماینده مجلس خلاف قانون مدنی است.

نعمت احمدی در گفت وگو با ایسنا در این باره گفت: صحبت های این نماینده مجلس خلاف قانون مدنی است زیرا موارد سوگند و اینکه چه چیزی با سوگند اثبات می شود، در قانون مدنی آمده است.

وی افزود: طبق ماده 1325 قانون مدنی در دعاوی که به شهادت شهود قابل اثبات است مدعی می تواند حکم به دعوی خود را که مورد انکار مدعی علیه است منوط به قسم او نماید.

این تنها موردی است که ما در قانون به سوگند رجوع کردیم والا این موضوع که پذیرش تابعیت افراد را که یک فعل فیزیکی ارادی است و برای افراد دو شخصیت ایجاد می کند که یک شخصیت ایرانی است و شخصیت دیگر اختیاری است و با قید سوگند و دفاع از آن کشور به دست آورده و موضوع مهمی است، نمی توان با قسم پذیرفت زیرا این موضوع به سادگی از اداره گذرنامه قابل تشخیص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات یک نماینده درباره رد دوتابعیتی بودن با سوگند خلاف قانون است

اظهارات یک نماینده درباره رد دوتابعیتی بودن با سوگند خلاف قانون است