مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 12:202018-08-21سياسي

«توتال» رفت و جا برای خودفریبان باز شد!


«توتال رفت و دوباره نوبت دلواپسان و مخالفان جذب سرمایه خارجی شده تا میدان را در دست بگیرند و با قیافه ای حق به جانب بگویند: «دل بستن به شرکت های غربی از ابتدا اشتباه بود.

- توتال رفت و دوباره نوبت دلواپسان و مخالفان جذب سرمایه خارجی شده تا میدان را در دست بگیرند و با قیافه ای حق به جانب بگویند: دل بستن به شرکت های غربی از ابتدا اشتباه بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انرژی امروز در تحلیلی نوشت: توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را ترک کرده است .

این گفته بیژن زنگنه پایانی بود بر اما و اگرها و برخی دلخوشی ها؛ دلخوشی هایی که گویندگان آن، از معاون پارلمانی وزیر نفت تا سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، تا همین هفته قبل هم آن را مطرح می کردند و واقعیتی عیان چون رفتن توتال از پارس جنوبی را رد می کردند.

شجاع الدین بازرگانی و اسدالله قره خانی که از بقای توتال در ایران گفته بودند؛ نمونه هایی از افراد دیرباور در صنعت نفت هستند که هنوز پایان یک دوران شیرین اما کوتاه را باور نکرده اند.

دورانی به نام پسابرجام که در آن، کشورهای اروپایی و غول های نفتی تست های اولیه برای حضور در پروژه های انرژی ایران را صورت دادند و برخی هم با پذیرش ریسک و مقداری امید به حل مسایل ایران با جهان غرب (و به ویژه آمریکا) چمدان های خود را بستند و راهی تهران شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«توتال» رفت و جا برای خودفریبان باز شد!

«توتال» رفت و جا برای خودفریبان باز شد!