مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 07:052018-08-21اقتصادي

اسکان عشایر به طور خودجوش بر وضعیت اشتغال آنها تأثیر منفی داشته است


یک محقق تحقیقات اقتصادی و اجتماعی گفت: اسکان عشایر به طور خودجوش بر وضعیت اشتغال و میزان درآمد آنها تأثیر منفی داشته است.

- حمیدرضا کرمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روند اسکان عشایر به شکل خودجوش طی دو دهه گذشته در استان نسبت به تمام کشور سرعت بالاتری داشته است.

وی اضافه کرد: موفقیت و پایداری طرح های اسکان در گروی توجه به شاخص های اجتماعی و اقتصادی جامعه عشایری و ارتقای سطح آنها است.

کرمی بیان کرد: با توجه به برنامه های دوم، سوم و چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، برنامه های راهبردی برای ساماندهی کوچ و اسکان داوطلبانه عشایر با تأکید بر تجهیز و تقویت کانون های مستعد توسعه به منظور برخورداری از خدمات تولید، ارتقای کیفیت زندگی و به وجود آوردن تعادل زیست محیطی در زیست بوم های عشایری عملیاتی شد.

این محقق اقتصاد کشاورزی گفت: لرستان به دلیل شرایط اقلیمی مناسب از دیرباز در زمینه دامپروری جایگاه بالایی داشته است و در عین حال، بالا بودن تراکم دام در مراتع استان و تخریب و فقیر شدن مراتع و سایر عوامل اقتصادی و اجتماعی دیگر سبب شد تا روند اسکان عشایر در استان از سرعت بالاتری برخوردار باشد.

وی دسترسی به خدمات ضروری و حمایت های مالی، ایجاد اشتغال پایدار و درآمد مناسب و زیربنایی به همراه مکان یابی مناسب محل استقرار عشایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکان عشایر به طور خودجوش بر وضعیت اشتغال آنها تأثیر منفی داشته است

اسکان عشایر به طور خودجوش بر وضعیت اشتغال آنها تأثیر منفی داشته است