مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 20:452018-08-20سياسي

اعطای حق شهروندی به مقامات ایران در برجام، واقعیت ندارد


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاکیدات وزیر خارجه مبنی بر اینکه ادعای تحمیل 11 درصد دریای خزر به ایران و یا تعلق 50 درصد آن کاملا نادرست است، - گفت: آقای ظریف درباره اعطای حق شهروندی به مقامات ایران و فرزندانش در جریان مذاکرات برجام قویاً آن را رد کرد و غیرممکن خواند و با اشاره به توافقات اخیر درباره دریای خزر نیز گفت که ادعای سهم 50 و 11 درصدی ایران از دریای خزر، نادرست است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز - دوشنبه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حضور ظریف وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون برای پاسخ به سؤالات تعدادی از نمایندگان و همچنین بررسی آخرین وضعیت توافق اخیر درباره دریای خزر و کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر اشاره کرد.

وی توضیح داد: آقای ظریف درباره کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر به این موضوع اشاره داشت که منافع ایران و اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی کاملا رعایت شده و دو موضوع مهم یعنی تحدید حدود و خطوط مبدأ در کنوانسیون مشخص نشده و به مذاکرات آینده موکول شده است.

نجفی افزود: آقای ظریف اشاره ای داشت که در کنوانسیون کلیه موارد مثبت توافقنامه های 1921 و 1940 درج شده و ذکر موارد منفی این معاهدات پرهیز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای حق شهروندی به مقامات ایران در برجام، واقعیت ندارد

اعطای حق شهروندی به مقامات ایران در برجام، واقعیت ندارد