مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 13:402018-08-20اجتماعي

نیمی از زنان شاغل در آموزش و پرورش کار می کنند


مدیرکل  دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تمایل نداشتن 20 درصد از دختران مقطع متوسطه دوم به ادامه تحصیل گفت: در حال حاضر 6 میلیون و 500 هزار دانش آموز دختر مشغول تحصیل هستند که باید بیشتر به آنها توجه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرحناز مینایی پور در نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا، مدیران کل امور بانوان و مدیران کل امور اجتماعی استانداری های سراسر کشور یکی از مشکلات در حوزه آموزش دختران را تمایل نداشتن آنان به تحصیل دانست و گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در این دوره تنها 80 درصد است.

وی با بیان اینکه مقطع متوسطه دوم دارای اهمیت ویژه ای است و باید به این حوزه کمک کرد،اظهارکرد: تلاش ما افزایش پوشش تحصیلی دختران است چون همیشه مقیاس آن از پسران پایین تر است البته اکنون در دوره ابتدایی 98 درصد پوشش تحصیلی داریم.

مینایی پور با بیان اینکه از میان یک میلیون زن شاغل در کشور 500 هزار نفر آنان در آموزش و پرورش فعالیت دارند تصریح کرد: در حال حاضر 6 میلیون و 500 هزار دانش آموز دختر مشغول تحصیل هستند که باید بیشتر به آنان توجه کرد.

وی اضافه کرد: برای حوزه ورزش دختران اتفاق خوبی افتاده است جراکه به دلیل کمبود شدید نیرو به ویژه معلم ورزش در حوزه ابتدایی ، مشکلات جدی وجود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از زنان شاغل در آموزش و پرورش کار می کنند

نیمی از زنان شاغل در آموزش و پرورش کار می کنند