مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 12:352018-08-20اقتصادي

توسعه گیاهان دارویی برای اولین بار در تایباد


توسعه روش های کاشت گیاهان دارویی در این شهرستان، یکی از راه های جبران کم آبی و افزایش درآمد کشاورزان است.

- مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: توسعه روش های کاشت گیاهان دارویی در این شهرستان، یکی از راه های جبران کم آبی و افزایش درآمد کشاورزان است.

محمد میری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: برای اولین بار انواع گیاهان دارویی از جمله گل گاو زبان، چای ترش، کدوی تخم کاغذی، رازیانه، گل محمدی و عناب و زرشک در مناطق مستعد این شهرستان در سطح 12 هکتار کشت شده است.

وی افزود: طی سه سال زراعی گذشته تاکنون بیش از 360 هکتار از مزارع تایباد به کشت گیاه دارویی گل محمدی اختصاص پیدا کرد که حدود 700 تن گل محمدی تر از سطح مزارع این شهرستان درسال زراعی جاری برداشت و به بازارهای هدف صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد با اشاره به اقدامات انجام شده جهت توسعه کشت سایر گیاهان کم آب طلب، مطرح کرد: در این راستا 5250 هکتار از مزارع شهرستان به کشت زعفران، بیش از 5000 هکتار کشت نشایی جالیز، 4500 هکتار به باغات پسته، کشت کلزا در سطح 650 هکتار و 6.

5 هکتار هم به گلخانه اختصاص یافته است.

وی همچنین عنوان کرد: توسعه آبیاری قطره ای (تیپ) در مزارع جالیز شهرستان در سطحی معادل 4800 هکتار، آبیاری تحت فشار، انتقال آب با لوله، احیا و مرمت قنوات، توسعه استخرهای دو منظور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گیاهان دارویی برای اولین بار در تایباد

توسعه گیاهان دارویی برای اولین بار در تایباد