مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 10:052018-08-20اجتماعي

حفاری و نخاله های رها شده از علل بروز آلودگی هوا در بجنورد


معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: حفاری های انجام شده از سوی شهرداری و یا شرکت های خدمات رسان در کوچه و خیابان هم چنین نخاله های رها شده از علل بروز آلودگی هوا در شهر بجنورد هستند.

- حسین هراتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که شمار روزهای ناسالم شهر بجنورد در سال جاری کم بوده اما طی یک ماه اخیر چند روز در این شهر به حالت ناسالم درآمده است، افزود: علت اصلی بروز این وضعیت گرد و غبار با منشأ محلی بوده است.

وی بابیان این که زمین های رها شده کشاورزی یکی دیگر از علل اصلی بروز گرد و خاک و ورود آن به داخل شهرهاست، ادامه داد: به عنوان مثال در مناطق حواشی شهر بجنورد چون کوی امام هادی(ع) و یا کوه باباموسی زمین های کشاورزی رها شده ای وجود دارد که وزش باد موجب بلند شدن گرد و خاک می شود.

هراتی اظهار کرد: یا در منطقه قره میدان در شهرستان مانه و سملقان زمین های کشاورزی وجود دارد که به صورت دیم در فصل زمستان کاشته می شوند و بعد از برداشت در فصل بهار رها می شوند که با وزش باد، مقدار خیلی زیادی گرد و خاک بلند می شود که موجب آلودگی مناطق اطراف می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در گردنه اسدلی در اسفراین مراتع شیبداری زیادی وجود دارند که شخم زده شده اند و هم اکنون رها شده اند که این امر در آلودگی هوا تأثیرگذار بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری و نخاله های رها شده از علل بروز آلودگی هوا در بجنورد

حفاری و نخاله های رها شده از علل بروز آلودگی هوا در بجنورد