مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 08:102018-08-20بين الملل

حزب الله موشک خبیر-1 را رونمایی کرد


حزب الله لبنان برای اولین بار از موشک خبیر-1 خود رونمایی کرد که در جنگ ژوییه 2006 به کابوسی برای صهیونیست ها بدل شده بود و مناطق متعددی از سرزمین های اشغالی را هدف قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مقاومت اسلامی چهار نمونه از این موشک را در منطقه التفاح واقع در جنوب لبنان برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت.

موشک خبیر 1 یکی از غافلگیری های جنگ ژوییه 2006 حزب الله برای اسراییل بود که مقاومت از آن در راستای هدف قرار دادن پایگاه های دشمن صهیونیستی استفاده کرد.

پایگاه ارتش اسراییل در 15 کیلومتری شهر حیفا و 52 کیلومتری مرزهای لبنان بود و نیز یک پایگاه دیگر صهیونیست ها در 38 کیلومتری شهر حیفا و 75 کیلومتری مرزهای لبنان از اهدافی بود که حزب الله توانست با موشک خیبر -1 در جنگ 33 روزه آنها را هدف بگیرد.

حزب الله همچنین موفق شد چندین شهرک اسراییلی را با این موشک هدف قرار دهد و شهر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی و حتی دورتر از آن نیز در تیررس این سلاح استراتژیک مقاومت قرار گرفت.

موشک خیبر-1 با 7 متر طول و 916 کیلوگرم وزن از 44 تا 75 کیلومتر برد دارد و می تواند یک سر جنگی به وزن 180 کیلوگرم را با خود حمل کند.

رونمایی از این موشک به دین معناست که حزب الله به نمونه های موثرتر و قوی تری از موشک های این چنینی دست یافته و دیگر نیازی به محرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حزب الله موشک خبیر-1 را رونمایی کرد

حزب الله موشک خبیر-1 را رونمایی کرد