مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 17:002018-08-19اقتصادي

3 محصول جایگزین برنج در گلستان معرفی شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان سه محصول پنبه بهاره، کنجد و چغندر قند پاییزه را به عنوان محصولات جایگزین کشت برنج در استان معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مختار مهاجر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در استان یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی داریم که با این روند رو به رشد کشت شالی و استفاده از آب های زمینی برای آبیاری این مزارع، تا 5 سال آینده دیگر نمی توانیم از آب های زیرزمینی مان استفاده کنیم.

وی افزود: از بین رفتن سفره های آب زیر زمینی باعث فرونشست زمین خواهد شد که با این کار دیگر امکان تجدید سفره های آب حتی با وجود بارش های بسیار زیاد وجود نخواهد داشت.

مهاجر خاطرنشان کرد: در این راستا برای اینکه بتوانیم ذخایر ارزشمند آب استان را حفظ کنیم به کشاورزان استان کشت سه محصول را برای جایگزینی کشت برنج پیشنهاد می کنیم.

چغندر قند پاییزه یکی از این محصولات است.

چغندر قند بهاره نیاز به آبیاری 12 هزار مترمکعب آب در هکتار دارد اما چغندر قند پاییزه تنها نیاز به 4 هزار مترمکعب آب دارد و مابقی از بارش ها تامین می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: عیار قند چغندر قند تولید شده در استان گلستان به طور متوسط 2 درصد مناطق دیگر کشور بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 محصول جایگزین برنج در گلستان معرفی شد

3 محصول جایگزین برنج در گلستان معرفی شد