مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 11:052018-08-19سياسي

خطی بر چهره ی مسجد صورتی


چند روزی به روز بزرگداشت مسجد مانده است که خبری از مسجد نصیرالملک بسیاری از علاقه مندان به بناهای تاریخی در شیراز و کشور را بهت زده کرد؛ استفاده از سازه هایی نامتجانس که تمام زیبایی های مسجد صورتی را تحت الشعاع قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، باز هم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بود که اولین تصاویر و نوشته ها را پیرامون رخدادی عجیب آنهم در دورانی که همه برای حفظ و پاسداشت بناهای تاریخی و ارزشمند با حساسیت خبرها را رصد می کنند؛ به اشتراک گذاشت.

خبر نوشته ای کوتاه ذیل تصویری بود که خواننده را متحیر می کرد، استفاده از سازه ی فلزی برای تبدیل 2 حجره ی مسجد نصیرالملک به مکانی برای ارائه ی آموزش ها و اطلاعاتی به گردشگران داخلی و خارجی!! اما واکنش ها از فضای مجازی پا فراتر گذاشت و به مراجعه های حضوری تعداد زیادی از شهروندان به مسجد و متولی موقوفه ی نصیرالملک رسید.

مسجد نصیرالملک از بناهای معروف مذهبی تاریخی شیراز است که آوازه ای جهانی دارد؛ این مسجد در محله ی گود عربان یا محله ی اسحاق بیگ در جنوب خیابان لطفعلی خان زند و در نزدیکی حرم مطهر شاه چراغ و در کوچهٔ نصیرالملک قرار دارد.

این بنا به دستور میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک که از اعیان و اشراف شیراز بود، ساخته شد و معماری آن کار محمدحسن معمار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطی بر چهره ی مسجد صورتی

خطی بر چهره ی مسجد صورتی