مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 09:462018-08-19سياسي

چه کسانی نمازشان باطل و اعمالشان بیهوده است؟


خداوند در سوره مبارکه توبه به بیان خصوصیات افرادی می پردازد که هم نماز می خوانند و هم انفاق می کنند، اما این اعمال آن ها بی اثر است هیچ بهره ای از آن عایدشان نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، خواندن نماز همراه با کسالت و تنبلی شایسته هیچ مؤمن و مسلمانی نیست، زیرا نماز مهم ترین جلوه و نمایش عبودیت و زیباترین نماد در تکلیف عابد نسبت به معبود است و کسالت در آن می تواند قبولی آن را دچار مشکل کند.

خداوند در آیات 53 و 54 سوره توبه از عدم قبولی انفاق منافقان خبر می دهد و خواندن نماز از روی بی میلی و انفاق از روی کراهت را از دیگر نشانه های آن ها مطرح می کند.

این آیه به قسمتی دیگر از نشانه های منافقان و نتیجه و سرانجام کار آن ها اشاره کرده و روشن می‏ کند که چگونه اعمال آن ها بی روح و بی اثر است و هیچ بهره‏ ای از آن عایدشان نمی‏ شود و از آنجا که در میان اعمال نیک انفاق در راه خدا و نماز موقعیت خاصی دارد به این دو مورد اشاره شده است.

در واقع طبق این آیه سه امر مانع قبولی انفاق و نماز است:1 - إِلّا أَنَّهُم کَفَرُوا بِاللّه ِ وَ بِرَسُولِه ِ کفر باللّه شرک است که منکر توحید است و کفر به رسول (ص) انکار رسالت است.

2 - وَ لا یَأتُون َ الصَّلاهَ إِلّا وَ هُم کُسالی اعتقاد به نماز ندارند و فقط برای اینکه خود را مسلمان نشان دهند نماز می خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی نمازشان باطل و اعمالشان بیهوده است؟

چه کسانی نمازشان باطل و اعمالشان بیهوده است؟