مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 09:202018-08-19بين الملل

دو حزب اصلی کرد عراق برای مذاکره با بغداد طرح 27 بندی ارائه کردند


همزمان با بالا گرفتن اختلافات میان احزاب کرد عراق درباره ماهیت مشارکت در تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان این کشور، دو ائتلاف اصلی کردستان عراق اعلام کردند که چه احزاب مخالف با آنها همراه شوند و چه نشوند، - این دو حزب در تشکیل دولت جدید عراق مشارکت خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، سعدی احمد بیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: ما یک طرح مشترک با هم پیمان مان یعنی حزب دموکرات کردستان داریم که شامل 27 بند است و به زودی به منظور فراهم کردن مقدمات تشکیل دولت آتی در بغداد درباره این 27 بند با احزاب پیروز در انتخابات گفت وگو می کنیم.

وی گفت: از مهمترین این بندها ماده قانون 140 مربوط به مناطق مورد مناقشه میان اقلیم و بغداد و تاکید بر ضرورت اصولی است که عراق را پس از رژیم بعث بر آن بنا نهادیم، اصولی که شامل مشارکت حقیقی، توافق و توازن در اداره حکومت، اجرای بندهای مختلف قانون اساسی از جمله دو ماده 112 و 111 مربوط به نفت و گاز و همچنین توضیح و تفسیر ماده 66 در رابطه با اختیارات رییس جمهوری و نخست وزیر هستند.

سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان عراق در ادامه اظهار داشت: طرح مذکور پس از عید قربان به منظور ایجاد اصلاحات مورد نیاز به چهار حزب مخالف کرد ارائه می شود تا به طرح مشترکی تبدیل شود که بیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو حزب اصلی کرد عراق برای مذاکره با بغداد طرح 27 بندی ارائه کردند

دو حزب اصلی کرد عراق برای مذاکره با بغداد طرح 27 بندی ارائه کردند