مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 09:062018-08-19اقتصادي

«بانک» با این دست فرمان، درست نمی شود


پژوهشگر «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» در یادداشتی نوشت: تقریباً تمام پیشنهادات اصلاحی برای بانکهای ربوی، بدون توجه به تعریف غلط پول صورت می گیرد و نتیجه چنین اقداماتی اصلاح نظام بانکی نخواهد بود.

- پژوهشگر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در یادداشتی نوشت: تقریباً تمام پیشنهادات اصلاحی برای بانکهای ربوی، بدون توجه به تعریف غلط پول صورت می گیرد و نتیجه چنین اقداماتی اصلاح نظام بانکی نخواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در روزهای جاری گفتگوهای فراوانی درباره چگونگی اصلاح نظام بانکی کشور در جریان است؛ که هر کدام از زاویه ای به بررسی نظام بانکی کشور می پردازد.

مباحث مرتبط با سیاست های پولی و مالی در اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی اصلاح نظام بانکی کشور بدون اصلاح تعریف پول را اصلاحاتی روبنایی و غیر موثر می داند.

حجت الاسلام علی کشوری در یادداشت برخی از معایب پول اعتباری را از منظر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برشمرد، که در ادامه می آید: اگر می خواهیم مردم و اسلام را از معضل بانکها نجات دهیم، نباید به دنبال مسیرهای روبنایی برویم.

کسانی در گذشته بدون توجه به ماهیت چند بعدی بانک، ماهیت بانک را به رابطه کارگزار و مشتری تقلیل دادند و سپس سعی کردند - در قانون علیل عملیات بانکی بدون ربا مصوب 10 شهریور سال 1362 -این رابطه را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بانک» با این دست فرمان، درست نمی شود

«بانک» با این دست فرمان، درست نمی شود