مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 08:402018-08-19اجتماعي

پیوند ناخوشایند خشکی تالاب هامون و تشدید طوفان های 120 روزه


در حالی کمتر از یک هفته از طوفان 120 کیلومتر بر ساعتی زابل و آلودگی 63 برابر حد مجاز هوای این شهر می گذرد که به گفته هواشناسی همچنان مردم این شهر تحت تاثیر وزش بادهای 120 روزه قرار دارند و حدود 30 روز متوالی است که هوای پاک استشمام نکرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- شاید خشک شدن تالاب هامون پیامدهای اقتصادی زیادی بر زندگی مردم شمال استان داشته و آنها را فقیرتر کرده اما بیش از همه، این شرایط سلامت و حیات مردم را نشانه رفته است .

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در 25 روز نخست مرداد ماه امسال حدود 900 نفر از مردم سیستان به سبب مشکلات ناشی از وزش طوفان های 120 روزه به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که حدود 160 نفر از آنها به دلیل شدت بیماری بستری شده اند .

طوفان های 120 روزه زابل حامل ویروس آسم بیماری های چشمی و تنفسی عمده عوارض ناشی از استنشاق هوای آلوده به گرد و غبار بادهای 120 روزه اعلام شده است.

از طرفی کارشناسان معتقدند علت شمار زیاد مبتلایان به بیماری سل در زابل همین بادهای 120 روزه است که حامل ویروس این بیماری به شهرهای شمال استان است .

اداره کنترل سل و جزام وزارت بهداشت نیز با تایید اینکه سیستان و بلوچستان و زابل بیشترین مبتلایان به بیماری سل را در کشور دارند، اعلام کرده است: همسایگی ایران با دو کشور افغانستان و پاکستان که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند ناخوشایند خشکی تالاب هامون و تشدید طوفان های 120 روزه

پیوند ناخوشایند خشکی تالاب هامون و تشدید طوفان های 120 روزه