مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 07:102018-08-19فناوري

تهدیدها و راه های امن کردن بانکداری الکترونیکی


بانکداری الکترونیک استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه و مخابرات جهت انتقال پول در سیستم بانکداری است که تهدیداتی از جمله فیشینگ، استفاده از ویروس ها و تروجان ها برای نصب برنامه های جاسوسی، - استفاده از تجهیزات جانبی برای کپی کارت های بانکی هم دارد و برای ایمن کردن این شیوه از بانکداری راه هایی پیشنهاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانکداری الکترونیک شیوه ای از بانکداری است که در آن مشتری بدون حضور فیزیکی در بانک و با استفاده از واسطه های ایمن بتواند از خدمات بانکی برخوردار شود، به عبارتی استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه و مخابرات جهت انتقال منابع (پول) در سیستم بانکداری.

شاخه های بانکداری الکترونیک شامل بانکداری اینترنتی، بانکداری مبتنی بر تلفن همراه، بانکداری تلفنی، بانکداری مبتنی بر دستگاه های خودپرداز، بانکداری مبتنی بر پایانه های فروشگاهی و پایانه های مبتنی بر شعبه های الکترونیکی می شود.

بانکداری الکترونیک البته تهدیداتی هم دارد.

سرقت اطلاعات بانکی از طریق ایجاد صفحات مشابه درگاه های پرداخت الکترونیک بانک ها (phishing)، استفاده از ویروس ها و تروجان ها برای نصب برنامه های جاسوسی key logerها روی کامپیوتر قربانی و استفاده از تجهیزات جانبی برای کپی کارت های بانکی از جمله مواردی است که می تواند بانکداری الکترونیکی را تهدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدیدها و راه های امن کردن بانکداری الکترونیکی

تهدیدها و راه های امن کردن بانکداری الکترونیکی