مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 01:252018-08-18اقتصادي

قدرت خرید طبقه متوسط متناسب با رشد تورم نیست


یک اقتصاددان با اشاره به اینکه طبقه متوسط جامعه نمی تواند قدرت خرید خود را متناسب با شتاب های بزرگ تورمی افزایش دهد، تعدیل دستمزدها را متناسب با این تورم ها مناسب ارزیابی نکرد.

- حسین راغفر - عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س)، با بیان اینکه سفته بازی های بازار ارز می تواند بخشی از اقشار طبقات متوسط جامعه را به زیر خط فقر بکشاند، اظهار کرد: طبقات متوسط نمی توانند قدرت خریدشان را متناسب با شتاب های بزرگ تورمی افزایش دهند، چرا که معمولا دستمزد ثابتی دارند.

از سوی دیگر تعدیل دستمزدها هم با نرخ های تورم وحشتناک موجود متناسب نیست، بنابراین قدرت خرید این طبقات پایین می آید و حتی پس اندازهایشان را از دست می دهند.

قدرت خرید اکثریت طبقات متوسط و پایین جامعه کاهش پیدا کرده است راغفر با بیان اینکه سال های زیادی است که ما فرآیند ضعیف شدن طبقات متوسط را در جامعه شاهد هستیم، ادامه داد: برای طبقه متوسط تعاریف متفاوتی وجود دارد و کشورهای مختلف آن را به اشکال مختلف تعریف کرده اند.

بعضی کشورها طبقه را بر اساس شغل یا درآمد تعریف می کنند، در حالی که ما در کشور چنین مبنای مشخصی نداریم؛ با این حال اگر بخواهیم بر اساس درآمد صحبت کنیم، طبقه متوسط همان صاحبان درآمدهای میانی جامعه هستند که در شرایط فعلی قدرت خریدشان به شدت کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت خرید طبقه متوسط متناسب با رشد تورم نیست

قدرت خرید طبقه متوسط متناسب با رشد تورم نیست